Az ország nyolc megyéjének tizenhét településéről érkeztek hallgatók arra az egyhetes, bentlakásos képzésre, amelyet a helyi lapok, a települési és intézményi honlapok szerkesztőinek, valamint az önkormányzatok és önkormányzati intézmények PR-ral és marketinggel foglalkozó munkatársainak szervezett 2011. augusztus 22. és 28. között a hajdú-bihari Földesen a Magyar Újságírók Országos Szövetségének Helyi Lapok Szakosztálya és a Média Provincia Kulturális Egyesület.
Magyarországon ma mintegy 1500–1800 helyi, települési lap vagy időszaki önkormányzati kiadvány jelenik meg, és egyre fontosabb szerepet kapnak a helyi, közösségi rádiók, televíziók, internetes honlapok, sőt: a helyi közéleti témákkal foglalkozó blogok is. E médiumok sajtószakmai munkájának erősítéséhez, a helyi és közösségi kommunikáció javításához szeretnének hozzájárulni e képzés szervezői. Földes Nagyközség immár kilenc éve ad otthont a MÚOSZ támogatásával és a Bálint György Újságíró Akadémia szakmai egyetértésével megvalósuló képzésnek. Az elmúlt években több száz hallgató, helyi lapos újságíró vagy településmarketinggel foglalkozó szakember szerzett itt gyakorlati ismereteket.
Kapcsolódó anyagok:
Napról napra - beszámoló a képzésről
Beszámoló a MÚOSZ honlapján
A Földesi Hírlevél különszáma a hallgatók írásaiból (pdf)
Fotógaléria
A képzés felhívása
Beharangozó a MédiaInfón