Média Provincia Kulturális Egyesület

Média Provincia Kulturális Egyesület

2008 - Bicsérd

2018. június 05. - Média Provincia Egyesület

bicserd_2008.jpgSok jó ember kis helyen is elfér – tartja a mondás, és igaznak érezték ezt azok a hallgatók, akik a települési újságok szerkesztőinek képzésére érkeztek 2008. június 26-án a Baranya megyei Bicsérd faluházába.

Az egyhetes, ötvenórás tanfolyamot a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Helyi Lapok Szakosztálya a szövetség anyagi támogatásával és a Bálint György Újságíró Akadémia szakmai egyetértésével szervezte. A képzés, amelynek eddig minden évben egy hajdú-bihari település adott otthont, országosan egyedülálló. Előadói a Bálint György Akadémia tanárai, elismert szerkesztők, neves újságírók, pr- és protokollszakértők.

A tanfolyam tematikájának törekvése, hogy a műfajismeret, sajtóetika, sajtójog, tördelés, fotózás és újságszerkesztés tudnivalói, a pr-tevékenység és az újságírók protokollja témakörök megismerése mellett egy újság elkészítését a gyakorlatban is végigvigyék a hallgatók. A képzés ideje alatt elkészült újságot Bicsérd, Zók, Királyegyháza és Szentlőrinc valamennyi háztartásában eljuttatta a szakosztály.

Összesen nyolc megyéből huszonketten érkeztek a tanfolyamra. A képzés elvégzését igazoló tanúsítványt (amellyel felvételi nélkül juthatnak be a Bálint György Újságíró Akadémiára) dr. Eötvös Pál, a MÚOSZ elnöke adta át a hallgatóknak.

A hallgatók cikkeiből összeállított Bicsérdi Hírlap ide kattintva, pdf-formátumban letölthető.

A hallgatók véleménye a bicsérdi képzésről rendkívül pozitív, egyöntetűen sokra értékelték az egy hetes tanfolyamon elnyert tudásukat.

A képzés hallgatóinak visszajelzéseiből:

Albert Iván, Baja: Köszönöm, hogy részese lehettem a képzésnek, amelyen sokat fejlődtem szakmailag. Igaz, hogy fájdalmas volt a cikkem megvágása, de ebből is tanultam valamit: türelmet és nagyobb önfegyelmet. Köszönöm az előadók segítségét, Gönczi Máriának és Konyári Tímeának, hogy megszervezték a képzést, és azt, hogy minden adódó problémával bizton fordulhattunk hozzájuk segítségért.

Büki László, Szombathely: A képzéstől azt kaptam, amit vártam: megfelelő áttekintést az újságírói szakma szépségéről és buktatóiról. Az előadások gördülékenyek voltak, a szervezők pedig a lehető legtöbbet megtettek annak érdekében, hogy egy szakmailag és emberileg is feledhetetlen hetet töltsünk itt.

Dajka Andrea, Baja: Nagyon elégedett vagyok a képzéssel, a szervezéssel, és a figyelemmel, amellyel a szervezők körülvettek minket. Voltam már másik, hosszabb újságíró-tanfolyamon is, de ennyit és ilyen minőségben ott nem kaptam. Köszönöm, nagyon jól éreztem magam, és ajánlom mindenkinek ezt a képzést!

Lóki Károlyné, Hetvehely: Nagyon jól éreztem magam, sok új ismeretre tettem szert.

Kajos Gyula, Kökény: Tíz éve szerkesztem, írom a Kökényi Hírek-et, amatőrként, hályogkovács módjára. Most alkalmam volt megtudni, hogy mit végeztem jól, milyen területen kell továbblépni, megújulni.

Lovászi Zoltánné, Paks: A bicsérdi továbbképzésen rendkívül hasznos, tartalmas előadások követték egymást. A gyakorlati munka is sok előnnyel járt. Számomra nagy élményt jelentett a képzés, a szakmai ismeretek elsajátítása, kitekintés más lapokra. Mindezek mellett különösen örülök annak, hogy sok új kollégát ismerhettem meg, akiktől szintén lehetett tanulni. Köszönöm a szervezőknek és a munkahelyemnek a részvételi lehetőséget.

Kocsis Zoltán, Dombóvár: Kedves Mindenki! Név szerint kellene megszólítani minden hallgatót, de a sorok ezt nem teszik lehetővé. Két név azonban nélkülözhetetlen: Gönczi Mária és Konyári Tímea. Köszönöm.
Emberségből mindenki jelesre vizsgázott. A napi 10-14 óra türelem velünk : ha csak ennyiről szólt volna a képzés, célját már eléri. De ez annál több volt: az emberekről, rólunk szólt.
Aki olvassa e sorokat, és lehetősége van rá, jöjjön, és csatlakozzon hozzánk! Mi egy csapat vagyunk.
Embereket és értékeket ismertünk meg, nem a név számít, hanem a közöttünk kialakult kapcsolat. Köszönöm.

Reményi Noémi, Budapest: Örülök annak, hogy részese lehettem egy ilyen színvonalas képzésnek. Fontosnak tartom, hogy kiszakadva a megszokott környezetből egy új közegben, új embereket megismerve, tapasztalatokat cserélve, fontos szakmai információkat kapva tudtuk eltölteni ezt az egy hetet a Baranya megyei Bicsérd községben. Előadóink magas színvonalú előadásokkal tiszteltek meg minket, amit ezúton is köszönünk nekik. A résztvevőkkel nagyon jó kapcsolatot sikerült kialakítanunk.
Köszönjük Bicsérd vendégszeretetét. Remélem jövőre ugyanitt, ugyanekkor ismét találkozhatunk!
Viszlát, Bicsérd!
Köszönjük Marika!

Kokovai Ilona Lili, Ballószög: Voltam elkeseredett, mert nem értettem mit keresek én ebben a közegben. Jött egy küzdelmes hajnal, de a testem úgy döntött, tovább marad. Több bántó momentumot követően végleg letettem a kitárulkozásról és próbáltam napról napra lelkem sebeit varrogatni. Nagyon kellett volna látnom az igényességet ahhoz, hogy érezzek indíttatást kinyílni. Mert nem vagyok se jobb, se rosszabb, csak más.

Lohn Zsuzsanna, Budapest, Bonyhád: Nagyon örültem a lehetőségnek, hogy a nyomtatott sajtó készítéséről kibővíthettem eddigi hiányos ismereteimet. Jó érzés volt az, amikor megerősítették, hogy jó, amit csinálok. Már az első nap rá kellett jönnöm néhány hibánkra, hiányosságunkra. Ezeket a képzés után már nem követjük el, legalábbis remélem. Köszönet mindenkinek!

Sudár Zoltán János, Mezőcsokonya: A képzés kiváló alkalom a csapatépítésre és a szakmai alapismeretek elsajátítására – kiemelve a tisztánlátás képességét. „Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.”
Ja, és „némely férfi mind egyforma!”

Szilvási Sándor, Bicsérd: Eddig csak eseményfotózással foglalkoztam, amelyeket a helyi írott és elektronikus médiumoknak adtam tovább. Tervezem, hogy a jövőben újságírással is foglalkozom. Különösen a sajtóetikai kérdések, a műfajismeret és a fotózással kapcsolatos dolgok voltak számomra érdekesek.

Sztojka Mariann, Kalocsa: Számomra ez a képzés nagyon hasznos és érdekes volt. Nagyon sokat tanultam, és olyan dolgokat is megtudhattam, amiről eddig fogalmam sem volt. Köszönöm szépen a lehetőséget, azt, hogy itt lehettem.

Volcsányi Gábor, Bükkösd: Nagyon ajánlom a képzést mindenkinek, aki kistelepülésen újságírásra adja a fejét.

Vörös Csilla, Bicsérd: Bízom benne, hogy az itt szerzett ismereteket kamatoztatni fogom a munkám során.


Kapcsolódó cikkek:
Beszámoló a MÚOSZ honlapján

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaprovincia.blog.hu/api/trackback/id/tr2314025060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása